A DAY TO REMEMBER

Lilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 13, 2011

SI MULUT MURAI...



nama saya sekarang ialah kakak tihah..sbb x lama lg saya akan dpt baby...
 nama saya fatihah..skrg mulut saya mama ckp dh mcm murai..bird ye mama murai tu?heheh..ye la sayang..fatihah dh petah sgt becakap skrg..siap nyanyi2 lg..tp kdg2 mama faham..kadg2 x faham jgk..yg pening kpala toknya la...tok ckp utara..fatihah ckp johor..hehhe..kdg2 lucu ja dgr..

dialog ptg td..
tok : susu kakak dh nk abis ni...
fatihah: ala...nnti papa beli lain la...buat la yg tu dlu...(bila dia tgok susu ada ckit lg dlm tin susu dia)dlm ati mama..byk la papa beli..sbln 4 tin susu dia..tp untuk anak, bpa pon papa beli..x kisahlah susu mahal pon..

dialog malam ni..
mama tgh baring sambil  tgok tv..tp x leh nk pusingkan bdn sbb sakit..
fatihah: mama sakit ye mama..cian mama..x pe, nnti papa balik, papa urut ye..
mama: ye la akak..napa akak x urut mama..
fatihah: akak nk mayen kad ni...(sambil susun flash kad yg beterabur atas kapet)
mama: pndai ank mama...buat sepah lg pandai...=)
fatihah: hehe..

tu la..stiap hari ada je word2 baru yg kdg2 x terfikir pon kt kpla saya..yg paling saya suka bila dia faham bila saya sakit..tp dkg2 x faham jgk...tu yg geram..skrg smua benda nk buat sendiri..mkn, pakai baju, pkai pmpers, buat susu..bagus..tp mama n tok penat la sayg..sbb pas sayang buat...smua besepah..mama kena lap, kn mop, kn sapu...tu yg penat...mujur mak ada..mak yg bnyak mlayan kakak skrg..

pe2 pon, syukur sgt pada ALLAH krn mnganugerahkan permata hati yg bernama nur fatihah insyirah..mmg spt namanya..cahaya pembuka kegembiraan...mama n papa sayangkan kakak..


No comments: